Odata počast srpskim borcima palim na Jasiku

12.05.2024. 14:36
23
IZVOR: srna.rs

Na mjesnom spomen-obilježju Jasik na Trebeviću danas je služen parastos i položeno cvijeće za 32 poginula borca Vojske Republike Srpske sa ovoga područja.

Vijence su položili porodice poginulih boraca, predstavnici opštine Pale, delegacije opštinske i mjesne boračke organizacije i Udruženja veterana vojne policije Sarajevsko-romanijskog korpusa.

Predsjednik Predsjedništva paljanske Boračke organizacije Jasna Lazarević Gavrilović izjavila je da je za odbranu ove opštine u ratu poginulo ukupno 477 boraca.

Gavrilovićeva je istakla da je opština Pale u junu 1992. godine imala najviše gubitaka - 80 odsto, podsjećajući da je 45 boraca poginulo na Žepi, 17 na Trebeviću, a zatim i na Borijama, Goraždu i ostalim ratištima.

Prema njenim riječima, opština Pale i u Drugom svjetskom ratu je imala oko 1.000 civilnih žrtava, i to su bile čitave porodice i sistemsko zatiranje življa.

Gavrilovićeva je rekla da je današnjim odavanjem počasti zvanično počela manifestacija "Sjećanje na juni 1992. godine" u okviru koje se budućim generacijama želi prenijeti poruka da ovaj datum ne smije biti zaboravljen.

Ona je najavila da će u utorak, 14. maja, školsku djecu voditi na Vojničko spomen-groblje "Novi Zejtinlik" na Sokocu jer žele da buduće generacije upoznaju o bitnim datumima i događajima zatot što svakih 40 do 50 godina srpski narod skupo plati slobodu, za koju je u Odbrambeno-otadžbinskom ratu dato 23.000 života.

Supruga poginulog Borca Toma Čečara Gordana zahvalila je svima što obilježavaju današnji dan i što nisu zaboravili poginule borce.

- Ne trebamo zaboraviti te teške godine, trebamo da se sjećamo svega što je bilo, ali da gledamo u budućnost, da živimo slobodno i da naša djeca žive i izgrađuju svoje porodice u normalnoj zemlji - poručila je Čečareva.

Spomen-obilježje podignuto je na Jasiku 12. maja 2002. godine u znak zahvalnosti srpskim borcima poginuli u Odbrambeno-otadžbinskom ratu.

Komentari 23
  • Generic placeholder image
    Srboljub 14.05.2024. 10:08
    Oj ture, jesi li šta postigao svojim angažovanjem tu? Postigao si onoliko koliko i u ratu, i to sve sa nato avijacijom, nato brzim interventnim, i đihadistima iz čitavog svijeta.Bio vam je čak i Sulejmani. Svi skupa ste bili dobri samo u činjenju najmonstruoznijih zločina. Nemate vi prava na ljiljane ni na srpskog kralja Tvrtka, imate na mjesec i zvijezdu. Nemate prava na bejha, imate na četvrtinu...
  • Generic placeholder image
    Xx 14.05.2024. 09:41
    E čuj borili se za ravnopravnost naroda? Grohotom se smijem.Pa istjerali i pobili šta ste stigli,porušili sve ijednu džamiju.Oficiri VRS primali platu i naredbe iz generalštaba VJ u Beogradu,čak su i komadante brigada i korpusa VRS birali u tom centru...
  • Generic placeholder image
    Re:Xx 14.05.2024. 08:44
    Nisi u pravu. Nismo smo se mi borili za Veliku Srbiju, nego za ravnopravnost naroda u BiH. Borili smo se za vijeće naroda, borili smo se protiv principa jedan glasač-jedan glas, borili smo se protiv hegemonije jednog naroda nad drugim, borili smo se protiv majorizacije, Vi ste se borili za unitarnu BiH, gdje bi vi bili većina, na osnovu genocida koji ste počinili u WW2.
    Mi smo u ratu ostvarili svoje ciljeve i više od toga, a jeste li vi sa ?
    Pa ti sada reci ko je pobjedio? Tješi se.
  • Generic placeholder image
    Skijaš 14.05.2024. 07:10
    Heraldika je nauka i kao takva univerzalna, ne postoji pravoslavna, muslimanska ili neka druga. A zastava postoji i nema razloga da je mijenjamo, mada bi, zbog slovenskog porijekla svih konstitutivnih naroda u BiH-u, logičnija bila trobojka.
  • Generic placeholder image
    Xx 14.05.2024. 05:41
    Skijaš,
    Uvešćemo pravoslavnu heraldiku ljiljane kao državnu zastavu i riješen problem.Uostalom i bila je zvanična zastava od 1992 do 1998.A to da mi neko polupa šajbu...teško vjeruj.
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 23:15
    @Xx, Republika Srpska je slobodna zemlja i naravno da imaš pravo doći na Pale. Meni tvoji ljiljani ne smetaju jer heraldika kaže da je ono što ti pogrešno zoveš ljiljanima hrišćansko znamenje. I na tom primjeru se vidi sva vaša tragedija i kriza identiteta ali to je vaš problem. Ako možeš da živiš u toj zabludi i ubjediš sebe u nešto lažno u redu, kao što rekoh tvoj problem. Samo da znaš da ima Srba koje heraldika nije zanimala pa ako ti neko polupa šajbu žalim slučaj.
  • Generic placeholder image
    Hit dana 13.05.2024. 22:38
    Pola Repiblike Srpske ima srbijanska dokumenta i sa njima ulaze i izlaze iz BiH... Šta je sporno? Ne trebaju nam BiH dokumenta da bi se kretali preko granice!!!
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 21:19
    Ja u klin ti u ploču...probaj izaći iz države BiH bez dokumenata pa da vidimo...ja juče čitav dan na Palama,grb sa ljiljanima u autu koji ne skidam...možeš li mi šta? Nema teorije
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 21:14
    Pa dođi i ti u ove gradove koje sam prethodno nabrojao i pričaj tu svoju priču o jedinstvenom BiH-u. Vidjećeš da vjeruješ u bajke, u stvari ne vjeruješ jer nisi baš toliko naivan ali nećeš da priznaš.
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 21:03
    Ma pusti demagogiju...probaj izaći iz države BiH bez bosanskih dokumenata.Krenuo ti na Doljane,Vardište,Raču ili Izačić,bićeš ne samo vraćen sa granice nego i priveden.A te neke procente o kojima mantrate su nebuloze.
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 20:57
    A gdje ti je jedna jedina jedinstvena u koju ste se kleli? Gdje ti je zelwna transferzala? Ko je predsjednik? Bosne ti ima na 23% a završava ti se odmah na Vracama. Nema je u Banjoj Luci, nema je u Trebinju, Bijeljini, Prijedoru..... pa ni u Čapljini, Širokom, Posušju.... Jednostavno nema a ti i dalje zatvaraj oči pred istinom i obmanjuj se.
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 20:48
    Pošto ti moram crtati ...postoji li BiH? Naravno da postoji.Jesi li se ti borio za nju? Naravno da nisi.Ti si se borio za veliku Srbiju.Ja se borio za očuvanje BiH.I ko je bio na pogrešnoj strani?
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 20:42
    Ti znaš za šta sam se ja borio? Opet u nedostatku argumenata potežeš vaše floskule koje ponavljate do iznemoglosti pokušavajući da sebe uvjerite u nešto imaginarno. Samo živi u svojim zabludama ali na onih, već pomenutih, 23%.
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 20:19
    Zar nismo? Bez ijednog jedinog tenka,topa i minobacača spriječismo ulazak agresora u grad i država BiH opstala.Ono za šta si se ti borio ne postoji...velika Srbija od Karlovca do Đevđelije...patrijarhu ne daju na Kosovo...eto šta ste dočekali
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 19:21
    E dobro ste se odbranili u pm. Uvijek vam takva odbrana bila.
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 18:28
    Skijaš...dobro smo opstali bez ijednog jedinog tenka,topa i minobacača...i odbranili se od vas koji ste imali sve to.Na Žepi vas pobjedili balvanima...džaba sila...um caruje
  • Generic placeholder image
    Jovan 13.05.2024. 15:53
    Za Xx: pa ko je izvodio operacije "ljeto 92", "Koverat 92" "Trebević maj 93" i tako 94, 95...je su li paljani napadali ili branili svoja ognjišta???
  • Generic placeholder image
    Skijaš 13.05.2024. 13:20
    Niste napali Pale zato što vas 300 hiljada Sarajlija niste uspjeli pomjeriti liniju odbrane Vojske Republike Srpske ni za metar.
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 11:40
    Ame reci ko je i kad napadao Pale?
  • Generic placeholder image
    Re:Xx 13.05.2024. 07:39
    Xx, isti oni koji su napadali Neđariće, Grbavicu, Pofaliće, Vogošću, Ilijaš, Ilidžu, Hadžiće, Vojkoviće,...
    Možda bi nam ti mogao reći ko su bili ti napadači
  • Generic placeholder image
    Xx 13.05.2024. 06:18
    Jovane,
    Ko je napadao Pale?
  • Generic placeholder image
    Dado 12.05.2024. 22:12
    Sramota za opštinu Pale koja je stanovništvo Jasika ostavila na milost i nemilost.Putevi uništeni od rata,a zimi je nemoguće prići autom do kuća.Sramota da je opština potpuno od rata ignorisala stanovnike Jasika.Dovoljno je proći putem i shvatiti sve.
  • Generic placeholder image
    Jovan 12.05.2024. 20:17
    Nije istina, da je za odbranu opštine Pale poginulo 477 boraca. Tuga je da posle toliko godina slobode, niste u stanju izaći sa tačnim brojem poginulih za ovu opštinu. Takođe podatak od 80 odsto poginulih, nije istina, ne znam gospodo iz Boračke ko vas filuje ovim podacima....tuga.
Povezane vijesti
Odata počast prvim žrtvama NATO bombardovanja u Srpskoj (FOTO) Odata počast prvim žrtvama NATO bombardovanja u Srpskoj (FOTO)
U Istočnom Starom Gradu obilježen Dan Treće sarajevske pješadijske brigade U Istočnom Starom Gradu obilježen Dan Treće sarajevske pješadijske brigade
Počela molitvena proslava Svetih novomučenika Jasenovačkih Počela molitvena proslava Svetih novomučenika Jasenovačkih
Najčitanije
  • Ratna staza Zekovića s Romanije
    11h 7m
    1
  • Škipine sa Pala stečeno znanje u Crvenom krstu odvelo putem ljekara
    9h 49m
    0
  • Zbog alkohola dva puta hapšen vozač iz Istočnog Novog Sarajeva
    8h 17m
    0
  • Lice iz Pala uhapšeno zbog sumnje da je počinilo prevare i utaju
    9h 38m
    1
  • Kulina: Sve više djece ima govorno-jezičke smetnje
    6h 47m
    0