Напокон познато кад почиње поврат ПДВ-а на прву некретнину

01.07.2026. 10:56
0
ИЗВОР: nezavisne.com

Правилник о допуни Правилника о примјени Закона о ПДВ-у објављен је јуче, 30. јуна 2026. године, у Службеном гласнику БиХ, те на снагу ступа осмог дана од објављивања, што значи да 8. јула почиње његова примјена, неопходна за поврат ПДВ-а на прву некретнину.

Овај правилник је, како су "Независне новине" раније објавиле, усвојен на посљедњој сједници Управног одбора (УО) Управе за индиректно опорезивање (УИО) БиХ, одржаној 22. јуна.

Шта пише у правилнику

Како је наведено у Правилнику, право на поврат ПДВ-а, на основу поднесеног захтјева и испуњених услова, има пунољетно физичко лице, држављанин БиХ са сталним мјестом пребивалишта у БиХ, који купи први стан, чији промет подлијеже обавези обрачуна и плаћања ПДВ-а.

Првим станом подразумијева се новоизграђени индивидуални стамбени објекат и/или економски дјељива цјелина у склопу новоизграђеног колективног стамбеног објекта у БиХ, коју купац први пут стиче или коју није имао у свом власништву, заједничком власништву односно сувласништву у периоду уназад седам година рачунајући од дана подношења захтјева.

Површина стана

Ово право купац може остварити за површину стана до 40 метара квадратних, а уколико се одлучи да то право користи и за чланове његовог породичног домаћинства тада се површина може увећати за 15 квадрата по члану.

Породичним домаћинством купца сматра се заједница живљења, привређивања и трошења прихода купца првог стана, његовог супружника, дјеце, усвојеника, родитеља, брата и/или сестре, дјеце његовог супружника, усвојеника његовог супружника, са истим мјестом пребивалишта као купац.

Купац може остварити право на поврат ПДВ-под условом да осим купљеног првог стана нема и да у периоду уназад седам година рачунајући од дана подношења захтјева није имао у свом власништву, заједничком власништву односно сувласништву стан у БиХ, укључујући кућу, апартман и друге објекте намијењене за становање или изнајмљивање.

Уплата на рачун

Потребно је, између осталог, да је продавац стана обрачунати ПДВ за стан који је предмет купопродаје пријавио у еИспорукама и уплатио на Јединствени рачун којег води УИО као саставни дио својих мјесечних обавеза.

Неопходно је и да је, до момента подношења захтјева за поврат ПДВ-а, укупно уговорена купопродајна цијена стана са укљученим ПДВ-ом у цјелости исплаћена продавцу стана уплатом на трансакцијски рачун продавца или на други законом прописани начин.

Максимална цијена на коју се може одобрити поврат ПДВ-а је просјечна цијена стана са ПДВ-ом у БиХ која је у задњем кварталном извјештају, у односу на датум закључења купопродајног уговора, објављена у билтену Агенције за статистику Босне и Херцеговине.

Комплетан правилник, гдје је наведено и које документе купци требају предати да би остварили поврат ПДВ-а, можете прочитати ОВДЈЕ.

Коментари 0
Повезане вијести
Три купца станова добили поврат ПДВ-а Три купца станова добили поврат ПДВ-а
Уручена прва рјешења за поврат ПДВ-а на куповину прве некретнине Уручена прва рјешења за поврат ПДВ-а на куповину прве некретнине
Станивуковић: Неопходно укинути ПДВ на лијекове и медицинска помагала Станивуковић: Неопходно укинути ПДВ на лијекове и медицинска помагала
Најчитаније
  • Љубиша Петровић искључен из СДС-а
    15h 41m
    2
  • Страдање херцеговачких Срба у Великом рату: Терор који су покушали да заташкају
    9h 12m
    7
  • Навршило се 26 година од петооктобарских промјена
    17h 12m
    4
  • ВиК Источно Сарајево: Ванредно обавјештење
    12h 48m
    1
  • Пале: Водоснабдијевање отежано, могућа редукција воде
    12h 22m
    1